Pandemia Covid-19 zmieniła naszą rzeczywistość, każdy jej fragment. Mamy do czynienia z niespotykaną wcześniej zmianą, od kilku tygodni inaczej funkcjonujemy w społeczeństwie, inaczej pracujemy, inaczej żyjemy. Wszystko to wpływa też na biznes, rynek, gospodarkę. I musimy temu stawić czoła, nie tylko dziś, ale też w przyszłości.
Jak radzi sobie biznes? Na pewno nie jest łatwo. Wyjątkiem są niektóre branże, które dużo wcześniej gotowe były do tego by biznes prowadzić online, lub też na tym wyłącznie ich działalność polega. Inne firmy próbują „na szybko” dostosować się do nowych wyzwań. Wdrażając procedury pracy zdalnej, zmieniając model biznesowy. Niektóre, nie mają tyle szczęścia i są zmuszone zawiesić działalność. Wszystkie organizacje włączają teraz „tryb przetrwania”.
W tej szczególnej sytuacji jaką wywołała pandemia Covid-19 firmy stają przed nowym wyzwaniem PR’owym. Komunikując się ze swoimi pracownikami, klientami i interesariuszami mają bowiem do przekazania czasem wyjątkowo trudne wiadomości. Skrajnie różne tematy, od tymczasowego zawieszenia działalności, odwołaniem wydarzenia, przeniesienia daty konferencji, poprzez opóźnienia logistyczne po sukcesy, bo w tych czasach też zdarzają się firmy, które cieszą się koniunkturą lub też wprowadzają dostosowane do niej nowe produkty i usługi.
Które z tych firm przetrwają kryzys? Te które, mają plan i działają zgodnie z planem. Jeśli mamy strategię, wymaga ona zmian. Jeśli nie mamy, to jest to dobry moment na jej stworzenie. Takie działanie może dać naszej firmie tylko względne bezpieczeństwo, ale może zdiagnozować nowe możliwości biznesowe w tych niepewnych czasach. Analizując największe kryzysy gospodarcze XX-wieku wiemy, że firmy, które bazowały na strategicznej komunikacji w czasie recesji znacznie szybciej „wróciły” do biznesu, od tych które nie miały dobrego PR.
W 1PR pamiętamy, że czas pandemii to czas wzajemnej pomocy, dlatego oferujemy bezpłatną konsultację dla wszystkich małych i średnich firm. Będziemy się też dzielili na bieżąco na blogu i social mediach wskazówkami, jak praktycznie organizować proces komunikacji w tych trudnych czasach. Kluczową rolę w tym okresie odgrywają nie tylko strategiczne planowanie, ale też dobrze rozumiana kreatywność i ludzka empatia.