covid19

Komunikacja PR w czasie pandemii. O jakich działaniach warto pamiętać.

corona-4963301_1280

1. Planowanie strategiczne

Jak przewidują naukowcy i analitycy kryzys Covid-19 niestety nie skończy się szybko. Choć prace nad szczepionką na wirusa trwają 24/7 na to powszechnie dostępna będzie ona nie wcześniej niż w 2021 roku. Co do oznacza? Do tego czasu przyjdzie nam żyć w nieco innej rzeczywistości niż ta, do której byliśmy przyzwyczajeni. Czy w takiej sytuacji odpowiedzialne firmy mogą sobie pozwolić na działanie bez planu? Na brak strategicznej komunikacji PR ze swoimi klientami i partnerami? Zdecydowanie nie. Planowanie jest bowiem najlepszym przyjacielem firmy w czasie kryzysu. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem? Na początek warto przemyśleć i rozpisać wszystkie możliwe scenariusze. Od problemów operacyjnych, wyzwań logistycznych, opóźnień w łańcuchu dostaw, aż po ewentualną konieczność czasowego zawieszenia biznesu. Warto być gotowym na wszystko. W tym na konieczność informowania rynku o nieobecności i chorobie kluczowych managerów.

W tym trudnym okresie kluczowa jest PR’owa kontrola nad informacją, musimy wiedzieć co, kiedy i jak przekazujemy naszym klientom, interesariuszom, akcjonariuszom, partnerom. Firmy nie mogą sobie pozwolić na niekontrolowany „wyciek” informacji. Muszą przejmować inicjatywę i komunikować się z rynkiem nim rynek sam zauważy, że coś nie działa jak zwykle.

Plan działań kryzysowych powinien być w każdej firmie gotową procedurą. Czy Twoja firma posiada taki plan? Skrupulatne przestrzeganie jego protokołu może w kluczowy sposób wpłynąć nie tylko na wizerunek firmy, ale też na biznes, relacje z partnerami, giełdową wycenę. Przy spółkach giełdowych działanie zgodnie z antykryzysowym protokołem jest wręcz niezbędne. Jeśli nie posiadamy planu komunikacji na wypadek Covid-19 lub nie jesteśmy go pewnie warto zwrócić się do profesjonalistów. Zlecić agencji PR przygotowanie oświadczeń prasowych na wypadek, gdyby zaistniała konieczność komunikacji kryzysowej, nim będzie za późno. W pracy z agencją dziś ważna jak nigdy jest szczerość, przygotowanie firmy na każdy możliwy kryzys i wyjście z niego z tarczą. Tworząc plan komunikacji warto pamiętać także o działaniach, które wzmocnią firmowy wizerunek. Nie tylko klienci, ale zwłaszcza akcjonariusze i inwestorzy chętnie dowiedzą się, że zarząd firmy ma pomysł jak bronić biznesu w trudnych dniach i rozwijać go mimo niesprzyjających warunków. Gdzie identyfikować nowe możliwości, jak zmieniać model biznesowy, przenieść obsługę klienta online, wdrożyć nowe łańcuchy dostaw, wprowadzić nowe godziny otwarcia. I przede wszystkim, jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom.

Udostępnij

Czego szukasz...

Śledź nas...

Kategorie