2. Empatia w komunikacji
W tych niepewnych czasach empatia jest kluczem do komunikacji. Wrażliwość wiadomości powiązanych z Covid-19 jest tak duża, że ich przekazywanie do informacji publicznej wymaga nie tyle doświadczenia, co ludzkiego podejścia. Takie empatyczne podejście może trafić na bardzo żyzny grunt, bo całe społeczeństwo w czasie kryzysu jest szczególnie wyczulone i otwarte na szczere relacje. Warto pamiętać, że PR to też relacje oparte na prawdziwych informacjach. Partnerskie relacje z pracownikami, klientami, interesariuszami, mediami.
Komunikacja kryzysowa spotka się z lepszym zrozumieniem, jeśli będziemy operować życzliwym językiem i działać w poszanowaniu drugiego człowieka. Ważne by wszystkie tematy poruszać w sposób przystępny i zrozumiały. Jeśli planujemy wystąpienia publiczne, rozmowy z dziennikarzami radiowymi lub wywiady telewizyjne wówczas warto skorzystać z konsultacji i doradztwa agencji w zakresie pracy z kamerą, pracy nad wizerunkiem i głosem.